cutia cu pereti de cer

cutia cu pereti de cer

vineri, 30 mai 2014

Am inceput diversificarea (I)

După ce am citit pagini întregi despre acest subiect, cu date științifice, păreri personale, greșeli și sfaturi, am hotărât sa începem diversificarea cu curaj și sa îmi las copilul sa ma ghideze în luarea deciziilor, asa cum a făcut-o și pana acum. Bebelușa mea m-a învățat s-o alăptez corect, s-o țin în brate, m-a învățat s-o iubesc,  mi-a spus când ii e frig, sau sete, sau dor. Asa  ca, etapa diversificarii o vom începe tot bazându-ne una pe cealaltă.

Încă de la 4 luni am început, în anumite zile, sa ii dau fie o felie de mar, fie de banana, pentru a le simți gustul. Deși este alaptata exclusiv la sân, mi s-a părut normal sa începem "joaca" mai devreme, pentru a ne familiariza cu atmosfera, cu momentul din zi, cu muzica aleasa, cu hainele pictate cu ingrediente naturale :)

Pana la 5 luni, pitica mea a "testat" (a se înțelege " supt") câteva felii de mar, vreo 3-4 jumătăți de banana și câteva lingurițe de suc de morcov, respectând regula " celor trei zile" (sau altfel spus, orice aliment nou a fost administrat la distanta de celelalte, pentru a putea observa dacă apare vreo reacție alergica). Pot spune ca, neavând un bagaj genetic cu predispoziții spre alergii (nici eu, nici tatăl ei nu am avut vreodată probleme) , am fost destul de relaxata, ba chiar am îndrăznit sa mănânc în timp ce alăptam "incriminatele" căpșuni.

Când ne apropiam de 5 luni, am citit câteva articole despre minunatul avocado, pe care pana la vârsta asta nu-l testasem. Asa ca i-am luat unul, l-am lăsat în coșul cu mere sa se coacă și, după vreo 4 zile, i-am pasat 3  lingurițe cu puțin lapte matern. Micuța a fost tare mulțumită :) Și am continuat 3 zile. Nu se recomanda sa se păstreze mai mult fructul tăiat, deoarece își schimba gustul. Și da, atunci când sunt coapte suficient, chiar are gust de nuci verzi și textura cremoasa, yammi! Nu o sa ii înșir aici nutrientii, datorita cărora a ajuns în Guinness Book, pentru ca se găsesc mii de linkuri despre acest fruct( după unii, leguma)  minune.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu