cutia cu pereti de cer

cutia cu pereti de cer

duminică, 25 ianuarie 2015

De ce vreau sa îmi duc copilul, măcar o dată, la Cirque du Soleil

Am fost copil cu părinți buni
Din vechea vreme comunistă
Când nu știam ce-i ciocolata,
Nici strălucirea de revistă.
Fără culori sau telefoane,
Fără întâlniri seara, la Mall,
Lumină și TV cu ora
Și frigider mai mereu gol.

Distracții atunci erau puține,
La bâlci, la circ sau la cantină.
Te strecurai sub cort să vezi
Clovnii sărind la trambulină,
Poate și-un elefant,.... maimuțe sigur
Cu șepci, banane și trompete,
Mai rar acrobații și tobe,
Baghete magice sau amulete.

Pe-atunci eram al țării șoim
Cu toți țâncii din cartier,
Naivi, creduli și limitați
În acel trist regim de fier.
Au urmat mulții ani de școală
Cu revoluție și manifest:
Ne-am transformat în fani de Mec,
De celulare și Beer Fest.
"Ca la americani" a devenit
Expresie printre tinerii rebeli:
De la tunsori, la haine kitsch,
Sclipici, petreceri, decibeli.

A mai trecut apoi o vreme,
Cu facultatea, practica,
Părinții intre timp au mai albit
Visandu-te casa ta.
Și au venit și joburi bune,
Prieteni noi, ieșiri la teatru,
Ideea calității vietii
S-a materializat în patru:

O nuntă mică, elegantă,
Un mic Bichon năzbâtios
Și un copil care-a-ntregit
perfect acest tablou frumos.
La rândul meu, am devenit părinte,
Mă preocupă modelarea lui.
Vreau sa ii dau cele mai bune sfaturi,
Sa ii inspir valoarea timpului.

Marțea joc tenis des cu fiul meu,
Duminica iesim, de obicei,
Îl ducem la ateliere de copii
Ori mergem pe-nserat la film, în trei.
Magia din copilăria lui
Nu mai ține de acadele,
Nu-l mint ieftin cu arlechini
Și salturi de foc prin inele.

De-aceea știu ca doar la voi -
Magnificul Cirque du Soleil -
Emoția e infinită.
Măcar o dată - n viață vrei
Să-ți duci copilul să trăiască
Explozia de bucurie,
Magia și misterul laolaltă,
Curaj, perfecțiune, feerie.



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu