cutia cu pereti de cer

cutia cu pereti de cer

marți, 10 martie 2015

Din culisele farmaciei

Dimineața mea începe cu puțin înainte de ora opt (cea profesională - să spunem așa , căci acasă are grijă buburuza mea să îmi încep activitatea la cinci).
Lumini aprinse, alarme dezactivate, aburi de cafea, lalele albe într-un colț de counter (primite ieri de la domnul Toma, pacient vechi și plin de carismă), ecuson potrivit la halat, promoții, broșuri... și primii pacient.

Zâmbete dăruiesc fiecăruia împreună cu "bună dimineața!", pentru că, înainte de orice medicament, comunicarea empatică poate reprezenta 10% din succesul unui tratament. Știți cu toții vorba aceea "m-am întors de la spital mai bolnav decât eram". La fel de valabilă este și situația inversă, când vorba potrivită (din partea unui cadru medical) încurajează și convinge pacientul de succesul unui tratament.
Iar în profesia mea, medicația nu reprezintă totul. Modul în care îi insufli încredere pacientului, în primul rând în tine, iar apoi în instituția pe care o reprezinți, priceperea de a corela informațiile despre medicație, cu cele de nutriție, cosmetică și igienă, în beneficiul sănătății, toate acestea te pot confirma ca un bun specialist.

De două săptămâni, am primit în echipa noastră o studentă pentru o perioadă de probă și de acomodare, pe postul de beauty - advisor. Având cele mai frumoase amintiri din perioada mea de practică, îi ofer cu multă generozitate informații și răspunsuri pentru a o ghida cât mai eficient spre un start bun în această profesie.
Zecile de pagini citite, prezentările video și broșurile categoriilor de produse cosmetice (în cazul ei) sunt inutile fără consilierea personalizată a pacienților.


Ieri, de exemplu, am găsit-o lângă raftul Gerovital, cu pliantele în mână, supărată că nu găsește cel mai potrivit mod de abordare al noilor game lansate.
- Gerovital! Ce mai pot adauga eu despre o gamă arhicunoscută până și în străinătate? Brandul convinge cu mult înainte să apuc eu să povestesc despre afine, zmeură și caise. Ajută-mă să aduc noutate în fața pacientului, fără să mă las intimidată de notorietatea produselor Farmec!
- Draga mea, înainte de toate, tu ai testat noile lor produse?
- Da! Distribuitorul ne-a adus câteva mostre. M-a interesat varianta pentru tenul mixt /gras - cu afine.
- Inainte de a asocia un produs cosmetic cu diferite probleme dermatologice și de a-l recomanda pacientului, este esențial să îl testezi tu: să-i simți textura și parfumul, să-i identifici ingredientele și efectul imediat al acestora, să-i observi toleranța în zonele sensibile din jurul ochilor sau buzelor (în cazul cremelor de față), să evaluezi capacitatea de curățare (în cazul loțiunile demachiante) sau de exfoliere ( pentru scruburi) etc.
Înainte de a recomanda unui pacient un anumit produs, trebuie să fii convinsă de beneficiile acestuia, trebuie să crezi în el.
- Am înțeles! Gerovital Happiness se identifică, în primul rând, cu starea de bine, asemeni efectului de fructe proaspete în arșița verii.
- Exact! Produsele cosmetice, dincolo de rezolvarea unor probleme de natură dermatologică, au rolul de a ne induce (chiar și pentru câteva minute, cât durează rutina zilnică) acea stare de fericire care să se asorteze perfect chipului nostru. Acum, că tot am adus vorba, ai reușit să identifici la aceasta nouă gamă aspectele care țin de partea medicală?
-Păi, comun tuturor produselor Gerovital, este aspectul siguranței: produse fără parabeni în compoziție și ingredientele hipoalergenice. La acestea se adaugă noutatea absolută Gerovital Happiness: cremele Color Control (CC) care ascund imperfecțiunile și urmele de oboseală, uniformizând culoarea tenului și oferindu-i luminozitate.
- Dar e important să punctezi că aceste nuanțe (deschis, mediu și închis) sunt obținute prin intermediul unor pigmenți naturali.
- Încep să înțeleg ce înseamnă să recomanzi un produs în care, în primul rând tu, ai încredere.
- Și nu în ultimul rând, fă asocierea dintre exterior și interior. Convinge pacientul că încă nu a fost concepută o cremă-minune, care să echilibreze, printr-o aplicare dimineața în fața oglinzii, o viață haotică, dezordonată și sedentară. Învață-l să combine produsul din farmacie cu o dietă corespunzătoare, cu hidratarea căreia nimeni nu îi da importanță, cu somn și cu activitate fizică moderată. Aceste principii încerc să le transmit și eu de fiecare dată când vorbesc cu pacientii, pentru că, indiferent de ajutorul pe care îl caută ei în farmacie, rezultatul tratamentului depinde de foarte mulți factori. Acestea sunt principii derivate din medicina holistică, spre care ar trebui să se întoarcă toți specialiștii din domeniul medical... (dar ăsta e un off  de-al meu mai vechi ☺)
- Wow! Nu mă gândeam că trebuie să privesc în ansamblu pentru a oferi cea mai bună consiliere.
- Sper să-ți fi fost de folos! Și nu uita să transmiți ceea ce reprezintă această gamă, Gerovital Happiness: fericirea ca armonie între exterior și interior, de la adolescență, până la maturitate.

Impactul pe care l-am avut asupra viziunii de recomandare al tinerei colege s-a văzut imediat. Astăzi, printre rețete și vitamine de primăvară, am observat două paciente dragii mie (mamă și fiică), ieșind din farmacie cu două noi produse în punga de cumpărături: Gerovital Happiness zmeură (pentru tenul normal) și Gerovital Happiness caise (pentru tenul uscat). Colega beauty - advisor le-a provocat la o terapie cu aromă de fructe.


L.E. Pentru cei interesați de noile produse lansate de brandul Farmec, Gerovital Happiness, aveți posibilitatea consultării ofertelor, accesând acest link.

FB_promo_afine
FB_promo_caise

FB_promo_zmeura


Acest articol este scris pentru proba numărul trei, "Ce aromă are fericirea ta?", din cadrul Spring SuperBlog 2015

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu